جاذبه های توریستی آنتالیا
نوشته شده توسط : پناهی نیا

مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد مراد پاشا آنتالیا از مساجد معروف در آنتالیا می باشد که جز جاذبه های توریستی این شهر نیز به حساب می آید که به فرمان صدراعظم مراد پاشا احداث شد. این مسجد در سال 1570 بنا شد که بر روی یک 10 ضلعی واق شده است و توسط یک گنبد پوشیده شده است و ستون های آن تزئین شده با سنگ های رنگی می باشد. هر ساله مسافران تور آنتالیا از مسجد مراد پاشا آنتالیا بازدید می کنند . ستون های این مسجد که بسیار زیبا می باشند در انتهای مسجد قرار دارد و به شکل سه گنبد می باشد.

 


دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا از جاذبه های معروف آنتالیا می باشد که جر آثار باستانی این شهر نیز به حساب می آید که به معنای 3 دروازه می باشد که دارای دیوار بلندی می باشد که بخشی از دیوار به عنوان موج شکن استفاده می شده است که طوفان های خطرناک را دفع می کند و شهر را حفظ می کند. گردشگران تور کیش در سفر خود از دروازه هادریان آنتالیا بازدید میکنند.این دروازه به دستور امپراطور روم ساخته شده است.

 


مسجد محمد پاشا آنتالیا

مسجد محمد پاشا آنتالیا جز جاذبه های آنتالیا به حساب می آید که مربوط به دوران عثمانی می باشد و از مساجد مهم زمان خود می باشد. این مسجد از لحاظ موقعیت مکانی در منطقه کالکاپیسی آنتالیا که زمان ساخت آن در قرن 18 بوده است. این مسجد دارای یک گنبد بزرگ که گنبد اصلی می باشد و 3 گنبد دیگر که در اطراف گنبد اصلی قرار گرفته است . بازدید از این مسجد برای گردشگران تور آنتالیا مرداد 98 بسیار جذاب است زیرا مسجد محمد پاشا آنتالیا یک آثار تاریخی نیز به حساب می آید. وقتی شما داخل مسجد می شوید می توانید داخل گنبد های مسجد را ببینید که با آیه های قرآن نگاشته شده است و بسیار زیبا می باشد.

 


شهر تاریخی میسیس آنتالیا

شهر تاریخی میسیس آنتالیا از مکان های تاریخی در آنتالیا می باشد که جز جاذبه های پر بازدید در این شهر می باشد و از لحاظ موقعیت مکانی در جاده آدانا در نزدیکی شهر اسکندرون و نزدیک به پاکاپینار قرار دارد . این شهر شاید در نگاه اول ویرانه به نظر برسد که باقی مانده آثاری از زمان رومیان و سنگفرش موزائیکی که به قرن 4 می رسد همچنین گردشگران تور آنتالیا تیر 98 می توانند کشتی نوح و حیوانات را که روی سنگفرش ها به نمایش درآمده است مشاهده کنند. از ویژگی های بارز شهر تاریخی میسیس آنتالیا این است که بر سر راه جاده ابریشم قرار گرفته است و در ادامه جاده ییلان کاله و کاخ شاهمران بر بالای کوه سنگی ، رودخانه جیحان دیده می شود که بسیار در مسافران تور آنتالیا پر بازدید می باشد.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: جاذبه های توریستی آنتالیا،جاذبه های گردشگری آنتالیا،دیدنی های آنتالیا،مکان های دیدنی آنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: